kaoskontroll
Topic Author
Posts: 8
Joined: Thu 13 Mar 2014, 14:21
Location: Stockholm

Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Tue 07 Feb 2017, 20:10

Hej på er!

En gammal räv på 45 år här, vars gamla rollspelsgrupp har fått svårare och svårare att komma till skott. Så jag söker nu efter ny befintlig grupp eller andra "fria agenter" i Stockholm att spela rollspel med.

Högst upp på önskelistan just nu är Coriolis och Svavelvinter (kan också spelleda dessa om intresse finns), men jag nappar även på annat. Hoppas på spel typ två gånger i månaden.

Till saken hör väl att jag föredrar när Storyn/Berättelsen får stå i fokus, när regler och strategi får stå lite i bakgrunden. En gemytlig stämning runt spelbordet är inte heller fel. :)

//Anders Jonsson
 
Jonis
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Thu 09 Feb 2017, 21:08

Hej Anders!
Jag är också öppen för rollspel, Coriolis har jag spelat förr och är sugen på, men är kanske mest sugen på Svavelvinter. Dock mest för 
sättet som berättelsen framhävs (med stöd av den berättande spelmekaniken) och utforskandet av skuggspelet etc., och mindre för spelvärlden som jag inte är så bekant med. 
 
kaoskontroll
Topic Author
Posts: 8
Joined: Thu 13 Mar 2014, 14:21
Location: Stockholm

Re: Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Fri 10 Feb 2017, 09:12

Utmärkt!

Just berättelsemekaniken (med Skuggspelet) är den ena orsaken till att jag håller Svavelvinter högt. Den andra är spelvärlden; jag är barnsligt förtjust i den sprudlande, intrigfyllda detaljrikedom som skänkts Trakorien genom Granströms böcker och genom spelets bakgrundsbeskrivningar.
 
Störningsjouren
Posts: 8
Joined: Tue 14 Feb 2017, 21:36

Re: Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Tue 14 Feb 2017, 21:57

Hej hörni!
Jag är en 30årig kille som aldrig haft turen att känna någon som spelar rollspel. Om ni skulle kunna tänka er att ha med en komplett nybörjare i gänget så får ni gärna hojta till mig.

Jag tycker att coriolis och oktoberlandet verkar spännande, men är öppen för det mesta. Eftersom jag inte har någon erfarenhet har jag inga synpunkter på regler eller spelsystem, men samberättandet och karaktärsutvecklingen tycker jag verkar väldigt spännande!

Jag bor söder om stan, men jobbar i city och finns det tunnelbana finns det hopp.
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Tue 14 Feb 2017, 22:24

Jag får väl vara först med att hälsa dig välkommen till forumet då. Hitta folk att spela med lär bli en baggis. 
 
Störningsjouren
Posts: 8
Joined: Tue 14 Feb 2017, 21:36

Re: Spelgrupp/Spelare i Stockholm sökes

Tue 14 Feb 2017, 22:28

Jag får väl vara först med att hälsa dig välkommen till forumet då. Hitta folk att spela med lär bli en baggis. 
Tack! Håller tummarna! ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests