Dendaer
Topic Author
Posts: 1
Joined: Mon 12 Sep 2016, 20:54

Älska Spel, ny Podcast om bland annat rollspel

Mon 12 Sep 2016, 21:13

Hej rollspelare,

Detta kanske går lite mot kutymen på forumet (försökte hitta regler om vad som fick postas och eventuellt var, men fann inget)
Jag tänkte bara plugga Älska Spel, en podcast om alla olika sorters spel, vi snackar en del om datorspel och brädspel men vi försöker också prata om rollspel så mycket vi kan.
Hittills har vi snackat om Mutant: Maskinarium (avsnitt 2 och 3) Coriolis (Avsnitt 4, 5 och 6) samt att vi ska ge oss på att spela årets Gothcon äventyr och se om vi kan klippa in lite spel i podden.

Nu senast kom Svavelvinter upp i ett segment som vi kallar avsnittets kröning där vi varje vecka bråkar om den bästa i en förvald kategori.
Nu senast var det bästa minispel och då föreslogs Skuggspelet i Svavelvinter som ett förslag från rollspelsvärlden som står mot Fiskedammen i Zelda: Ocarina of time.

Så kort och gott, vi pratar mycket rollspel och då speciellt mycket Fria Ligan, in och lyssna om ni tycker det är intressant.
Ni finner oss på http://www.alskaspel.org, alla sociala medier eller där poddar finns och då heter vi Älska spel.

Och om det här går mot någon regel jag inte lyckades finna så kan ni bara plocka bort den här tråden!
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Älska Spel, ny Podcast om bland annat rollspel

Tue 13 Sep 2016, 00:47

Kul! Ska lyssna  :!:
Fria Ligan
 
M47750N
Posts: 26
Joined: Fri 30 Dec 2016, 15:09

Re: Älska Spel, ny Podcast om bland annat rollspel

Sat 31 Dec 2016, 01:59

Grymt! Jag ska också prova lyssna :)

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 5 guests