olafr439
Topic Author
Posts: 2
Joined: Sat 20 Aug 2016, 20:47

[Köpes] Äventyr till Rollspelet Chock

Fri 02 Sep 2016, 22:18

Jag har fått intresse av rollspelet chock och letar efter vart jag kan köpa äventyr till det (jag har redan grundboxen). Jag är intresserad av allt som har med chock att göra, serietidningar och spelböcker men framför allt är jag intresserad av äventyr till rollspelet, alltså mig veterligen:
Skymningens by
Nattens fasor
Högländernas skräck
Draculas hämd
Skräckens tre ansikten

Hör av dig om du är intresserad av att sälja något som jag kan vara intresserad av!
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: [Köpes] Äventyr till Rollspelet Chock

Sat 03 Sep 2016, 12:19

Om jag inte minns fel så är Chock en översättning på det engelska spelet Chill. Tror att det finns fler produkter till den Engelska utgåvan som är kompatibelt( I fall ni behöver mer material att spela tänkte jag)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: [Köpes] Äventyr till Rollspelet Chock

Sat 03 Sep 2016, 12:32

De utländska (även dessa är rariteter idag tyvärr) går att använda. De finns mycket mer till Chill 2d Ed. men de måste man konvertera först. Inte så mycket jobb då det självklart är besläktat med 1st Ed. Dock så måste jag säga att layout och design är anskrämligt dåligt i de engelska versionerna. Det är jobbigt att läsa och att hitta saker.

Har länge planerat att ta upp och spela Chock igen. Då med Karaktärsskapandet enligt 2d Ed. men själva spelet kommer vara det svenska. Det får bli när vi tar en paus från mutantandet.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
olafr439
Topic Author
Posts: 2
Joined: Sat 20 Aug 2016, 20:47

Re: [Köpes] Äventyr till Rollspelet Chock

Tue 06 Sep 2016, 22:41

Tack för idéerna. Det är bra tankar, jag är dock bara intresserad av chock, inte chill som det är översatt från. Om någon har någonting chockrelaterad att sälja är det bara att skicka meddelande till mig.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests