Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Fria Ligan och Fenix

Sun 10 Dec 2017, 18:00

Det är sällan man ser artiklar till Fria Ligans spel i Fenix numera. Lite synd, eftersom ni gör de bästa svenska spelen tycker jag, och tidningen skulle vara intressantare om FL-material fanns med regelbundet. Som det var för några år sedan, då det ofta dök upp något till Coriolis, Mutant År Noll eller Svavelvinter. Nu händer det en eller ett par gånger om året, ofta i samband med att ett nytt spel har släppts, och sen blir det "tyst" från Fria Ligan i denna tidning. Jag undrar om det är ett medvetet val från er sida att inte lägga fokus på Fenix, eller har det bara blivit så? Eller är det en annan konkurrens om utrymmet i Fenix nuförtiden, så att ni egentligen skulle vilja ha med artiklar oftare, men inte får chansen?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Fria Ligan och Fenix

Tue 12 Dec 2017, 10:17

Hej!

Det stämmer att vi medverkar mindre i Fenix nuförtiden, och det är synd. Förklaringen är helt enkelt att vi i praktiken ofta måste välja mellan att göra Fenixartiklar och att färdigställa de produkter som vi kickstartat och leverera dem till backers, och då måste vi prioritera det senare.

Men - det finns ju många skickliga skribenter här på forumet, och om ni skulle vara intresserade av att skriva artiklar till våra spel i Fenix så är vi gärna med och stöttar det!
Fria Ligan
 
LJSLarsson
Posts: 7
Joined: Fri 10 Mar 2017, 13:26

Re: Fria Ligan och Fenix

Sat 16 Dec 2017, 18:44

Jag har några roliga idéer som skulle passa till Fenix.

Återkommer inom kort. :-)

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 6 guests