User avatar
Blatifagus
Posts: 172
Joined: Thu 17 Dec 2015, 12:43
Location: Marjura

Re: Nytt forum!

Thu 16 Jun 2016, 08:47

Lite ovant känns det, men det funkar riktigt bra på mobilen. Lite mindre så när jag läser på datorn.
Men på det stora hela är jag nöjd.
Image
 
User avatar
Nils
Site Admin
Topic Author
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nytt forum!

Thu 16 Jun 2016, 10:37

Ovant.

Men jag tycker nog att det ser bra ut!

Edit: Möjligtvis tycker jag att det är lite *för* ljust och kontrastlöst.
Kan hålla med om det. Gjorde kategorierna lite mörkare så att det blir lite mer kontrast. Allt går att tweaka väldigt enkelt. Skälet till den vit/gråa färgskalan är att det är så vår sajt ser ut. Forumet bör vara hyfsat likt sajten. Men funderar på om vi inte ska hitta någon lite mer livlig komplementfärg för att göra det lite mer inbjudande. 
Fria Ligan
 
User avatar
Nils
Site Admin
Topic Author
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nytt forum!

Thu 16 Jun 2016, 10:46

Det är inte uppenbart vilka forum som har nya posts sedan man sist besökte den (exempelvis tycker jag det ser ut som det finns nya poster i alla forumen när jag gick in på sidan idag). Stilen känns väldigt "hård" också. Det är svårt att beskriva men för mig känns forumet nu väldigt stelt, hårt och primitivt.
Angående att inte se nya inlägg. Dels har jag kopplat på en funktion nu som ska "dimma ner" de sektioner som inte har nytt innehåll (får se hur det fungerar). Och dels har du fortfarande tillgång till Obesvarade inlägg och Aktiva trådar i hamburgermenyn uppe till vänster. 

Om hårdheten, kan hålla med om det som sagt, ska se om vi inte kan tweaka det lite så att det känns lite mer inbjudande.
Fria Ligan
 
Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Nytt forum!

Thu 16 Jun 2016, 18:15

Det är inte uppenbart vilka forum som har nya posts sedan man sist besökte den (exempelvis tycker jag det ser ut som det finns nya poster i alla forumen när jag gick in på sidan idag). Stilen känns väldigt "hård" också. Det är svårt att beskriva men för mig känns forumet nu väldigt stelt, hårt och primitivt.
Angående att inte se nya inlägg. Dels har jag kopplat på en funktion nu som ska "dimma ner" de sektioner som inte har nytt innehåll (får se hur det fungerar). Och dels har du fortfarande tillgång till Obesvarade inlägg och Aktiva trådar i hamburgermenyn uppe till vänster. 

Om hårdheten, kan hålla med om det som sagt, ska se om vi inte kan tweaka det lite så att det känns lite mer inbjudande.
Ser bättre ut nu när det gäller att se var det postats nytt.

Hade det varit möjligt att runda alla skarpa kanter kanske?
 
User avatar
Nils
Site Admin
Topic Author
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nytt forum!

Thu 16 Jun 2016, 19:15

Vi kommer fortsätta med lite tweaks när vår käre grafikdemon kommer tillbaka från semestern. Vi får se vad vi kan göra!
Fria Ligan
 
User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Re: Nytt forum!

Mon 20 Jun 2016, 21:53

Kan dra lite nyheter hur som helst:
  • Funkar nu bra på mobil och padda utan att man måste använda tredjepartsappar.
  • WYSIWYG-editor. Inga mer kodsträngar eller allehanda bök.
  • Youtube + vimeo-inbeds
  • Snabblogin (med redirect till sidan man var på)
  • Retinaanpassad grafik
  • Kollapsbara forumkategorier (klickar man på dem dras de ihop)
  • Extremt mycket modernare backend (inget ni kommer märka, men jag blir glad)
  • Pilar för att hoppa längst ner eller högst upp på sidan (för långa trådar)
  • Klistrad toppmeny
  • Man kan skriva i Comic Sans om man vill(skoja)
  • En massa mindra UX-förbättringar (editor vid snabbsvar etc)
Klart bra förbättringar! Tycker forumet känns mer modernt nu.
Ni får 100:- av mig om ni gör Coriolis logo i Comic Sans. Underskattat teckensnitt, som borde användas som standard överallt.
 
User avatar
Gaddeborg
Posts: 256
Joined: Tue 18 Feb 2014, 17:40

Re: Nytt forum!

Sat 25 Jun 2016, 23:51

Det står "Tråd Författare" som titel på Trådförfattaren i alla inlägg. Ytterst plågsamt. Annars skall det nog gå att vänja sig. 
 
User avatar
soda
Posts: 166
Joined: Thu 24 Oct 2013, 10:54
Location: Göteborg

Re: Nytt forum!

Sun 26 Jun 2016, 08:48

Det står "Tråd Författare" som titel på Trådförfattaren i alla inlägg. Ytterst plågsamt. Annars skall det nog gå att vänja sig. 
Haha, jag har också stört mig på detta.
 
User avatar
Nils
Site Admin
Topic Author
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nytt forum!

Mon 27 Jun 2016, 13:31

Det står "Tråd Författare" som titel på Trådförfattaren i alla inlägg. Ytterst plågsamt. Annars skall det nog gå att vänja sig. 
Jo det där är störigt. Ändrade till Trådförfattare förut men det gillade inte forumet av någon anledning så det visades som gibberish. Har ändrat till trådstartare nu så får vi se om det funkar bättre.
Fria Ligan
 
User avatar
Nils
Site Admin
Topic Author
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nytt forum!

Mon 27 Jun 2016, 13:31

Nä fan, det funkade inte. Weeeeeeeird.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests