Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Wed 30 May 2018, 16:26

Kommer Crusader Kings The Board Game även på svenska? Eller är det första projektet där svenska försvinner (jag förstår om ni ger upp de dubbla språkenutgivning så småningom, rent ekonomiskt kan inte Svenskan bära sig i lägden).
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 516
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Wed 30 May 2018, 16:35

Som det ser ut nu kommer Crusader Kings-brädspelet endast på engelska. Att göra brädspel är dyrt, och det går helt enkelt inte ihop att göra två separata språkversioner för ett sådant projekt.
Fria Ligan
 
User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Wed 30 May 2018, 19:46

Jag börjar fanöversättningen
Crusader Kings The Board Game - Lead Your Dynasty to Triumph
Krusbärskungarna, styrelsespelet - Led dina Stig mot segertåg
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Thu 31 May 2018, 06:10

Lite off-topic, men gällande det ekonomiska i utgivning av svenska rollspel tänker jag måste ju vara fortsatt lönsam så länge den svenska versionen säljer bra. Nu har det inte indikerats något om en total övergång till rollspel på engelska mig veterligen, men det skulle vara mycket beklagligt.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Thu 31 May 2018, 16:00

Som det ser ut nu kommer Crusader Kings-brädspelet endast på engelska. Att göra brädspel är dyrt, och det går helt enkelt inte ihop att göra två separata språkversioner för ett sådant projekt.
Misstänkte att det var så. Förstår att det är så.
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Thu 31 May 2018, 16:01

Nu har det inte indikerats något om en total övergång till rollspel på engelska mig veterligen, men det skulle vara mycket beklagligt.
Ja det vore en mardröm
 
User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Thu 31 May 2018, 20:50

Lite off-topic, men gällande det ekonomiska i utgivning av svenska rollspel tänker jag måste ju vara fortsatt lönsam så länge den svenska versionen säljer bra. Nu har det inte indikerats något om en total övergång till rollspel på engelska mig veterligen, men det skulle vara mycket beklagligt.
De kommer väl ge ut svenska versioner så länge de orkar. I slutändan handlar det om tid och pengar.
Mutant Maskinarium (SVE) Kickstarter 488K
Mutant Mechatron (ENG) Kickstarer 1178K
Får man in mer än dubblet så mycket för den engelska utgåvan är det lätt att gissa var fokus hamnar, vilket man också kan se på de senaste KS kampanjerna. Sista svenska var Elysium hösten 2016. Sen kan de förstås hyra frilansare och göra svenska översättningar ändå. Fast vad vet jag, pengar kanske inte är allt.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Sat 02 Jun 2018, 08:48

Halloj! Vi kommer att fortsätta ge ut de flesta av våra rollspel på både svenska och engelska under överskådlig framtid. Det är mycket mer jobb att göra två språk, men svenska rollspel är vår kärna och den kommer vi inte att lämna. Dock siktar vi mer och mer på att köra kickstarters för båda språken samtidigt, eftersom det sparar rätt mycket arbete. :)

Vissa nya rollspel framöver som saknar svensk koppling kan dock bli enbart på engelska.
Fria Ligan
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Sat 02 Jun 2018, 13:00

Halloj! Vi kommer att fortsätta ge ut de flesta av våra rollspel på både svenska och engelska under överskådlig framtid. Det är mycket mer jobb att göra två språk, men svenska rollspel är vår kärna och den kommer vi inte att lämna. Dock siktar vi mer och mer på att köra kickstarters för båda språken samtidigt, eftersom det sparar rätt mycket arbete. :)

Vissa nya rollspel framöver som saknar svensk koppling kan dock bli enbart på engelska.

Låter gott att höra.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Crusader Kings The Board Game - på svenska?

Sat 02 Jun 2018, 21:44

Halloj! Vi kommer att fortsätta ge ut de flesta av våra rollspel på både svenska och engelska under överskådlig framtid. Det är mycket mer jobb att göra två språk, men svenska rollspel är vår kärna och den kommer vi inte att lämna. Dock siktar vi mer och mer på att köra kickstarters för båda språken samtidigt, eftersom det sparar rätt mycket arbete. :)

Vissa nya rollspel framöver som saknar svensk koppling kan dock bli enbart på engelska.
Gott att höra Tomas!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests