User avatar
Klas
Posts: 293
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 26 Nov 2012, 01:41

Inspirerande ämne, detta xD
 
User avatar
Henke
Posts: 1461
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 26 Nov 2012, 06:36

Abenazer wrote:
Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...


Haha, vem kunde tro att den storväxte slavdrivaren egentligen var en tidningsmogul? :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Brior
Posts: 747
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 26 Nov 2012, 09:30

Abenazer wrote:

Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...


Ha, haaaa, me like! Kanske den försvunne sonen av huset Hurst, kanske innerst inne en enkel kälkborgare ...
 
Baldyr
Posts: 802
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 26 Nov 2012, 09:44

Jag ser genast potential i Abrelax som karaktär ;-)
 
User avatar
Peter
Posts: 578
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 26 Nov 2012, 20:08

Brior wrote:
kälkborgare ...


D.v.s. medborgare i en av de gigantiska, orighinska slädeskaravaner som skaffat sig stadsprivilegier för mer tyngd i förhandlingar med sörländska handelsstäder?
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Henke
Posts: 1461
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 03 Dec 2012, 07:21

Abenazer wrote:
Kan köpa det. Som ett alternativ åtminstone! :)

Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...


Hur gick det förresten sedan ? Har du kommit vidare något med uppdateringen? Kul att diskutera isåfall om du vill och har tid.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Henke
Posts: 1461
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Wed 27 Mar 2013, 19:42

Någon som vet något mer om detta? Vet att FL har otroligt mycket i görningen, men vore ändå kul om det här spännande projektet inte glömdes bort helt :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4215
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Projekt: Konfluxsviten

Wed 27 Mar 2013, 21:12

Håller helt med. Just nu är det Lojalisternas tid som tar upp våra resurser vad gäller Svavelvinter, men detta projekt är alldeles för bra för att inte förverkligas!
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1461
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Tue 13 Aug 2013, 06:54

Tomas wrote:
Håller helt med. Just nu är det Lojalisternas tid som tar upp våra resurser vad gäller Svavelvinter, men detta projekt är alldeles för bra för att inte förverkligas!


Som jag skrev nyss i en annan tråd. Man kanske borde vänta med detta till dess att romansviten är fulländad och därefter omarbeta samtliga kampanjdelar utefter romanerna?

Det borde samtidigt inte hindra att man börjar omarbeta "Svavelvinter" och "Slaktare små" (Oraklets fyra ögon). Frågan är väl fortfarande om man skall jobba mer efter de gamla originaläventyren eller mot att gå helt efter romanerna. Jag kan tycka att det är två separata projekt, där en direktöversättning av originaläventyren borde vara relativt enkel (den är ju som sagt redan påbörjad här i tråden med Svavelvinter).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Baldyr
Posts: 802
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Projekt: Konfluxsviten

Tue 13 Aug 2013, 10:09

Jag ser nog helst att äventyrssviten, så småningom, anpassas till romanserien.

Sedan bör O4Ö givetvis ges ut på nytt under originaltiteln Vox Ranzina. :-)

Första äventyret behöver måhända en ny titel också, då Svavelvinter redan är upptagen. (Dubbelt upp dessutom!)
GZIP: Off