User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Projekt: Konfluxsviten

Tue 13 Aug 2013, 10:28

Själv tror jag mer på att ge ut originaläventyren precis som de var som en faksimil-upplaga med deras fel och förtjänster men utan /med nya illustrationer. Från denna kan de som vill göra något uppdaterat. Jag förordar en lösning med originaltexten därför att den borde kunna genomföras ganska snabbt medan en uppdaterad version förmodligen tar många år att få till, särskilt eftersom alla kommer att ha olika åsikter om allt.

FYI så har det nyligen visats intresse för detta projekt även på erebaltor.se även om inget kommit igång. Ett samarbete kunde vara den bästa lösningen för att komma till skott.
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Projekt: Konfluxsviten

Tue 13 Aug 2013, 18:40

Jag tror egentligen inte på att ge ut någonting i dagsläget, förutom originalen i befintligt skick i elektroniskt format. Vad man i slutändan gör med kampanjen, den dagen romanerna är färdigskrivna, tål säkert att spekuleras i. Rent konkret kan man dock redan innan producera material som kan användas till kampanjen. Så som beskrivningarna av Arhem och Järntornet i Arhems sista dagar respektive Döds ände.

Därför vill jag föreslå att Ligan fortsätter på det intrampade spåret och publicerpar äventyr som anknyter till nyckelplatser i romanerna. Så som Ranz, Mea Plakole, Helterhem eller DiFolternas träskläger. Det sistnämnda ligger nog högst upp på min egen önskelista.
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 02 Jun 2014, 14:46

Borde inte det här projektet Crowdfundas så man fick en riktigt maffig kampanj till Svavelvinter RPG ? Bör dock vänta tills samtliga böcker är utgivna så att kampanjen följer böckerna istället för sin förlaga.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 02 Jun 2014, 14:50

Det finns planer som går i lite samma riktning som det du föreslår ... mer info kommer framöver!

Först kommer den nya Världsboken, som Erik Granström och Jerry Lasota jobbar som bäst på! Den kommer att bli riktigt läcker, vågar jag lova!

Sen, därefter, vill vi gärna göra en riktigt maffig kampanjmodul...
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Projekt: Konfluxsviten

Mon 02 Jun 2014, 17:02

Jag ser även som alternativ en kampanjbok med en större mängd karaktärsdrivna miniscenarion av typ döds ände med de flesta större händelser i romansviten.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Projekt: Konfluxsviten

Wed 13 Jan 2016, 11:10

Abanazers pdf med ursprungsmodulen reviderad till nya spelreglerna/boksettingen - finns den tillgänglig? De länkar jag hittat är döda.

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 9 guests