Weimer
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 09 Apr 2012, 09:36

Idé

Mon 09 Apr 2012, 19:21

Har funderingar på att köra en kampanj som kommer börja utspela sig i en stad.. kommer sätta upp objektiv för "vinst" i skuggspelet.. när objektiven är klarade av en skuggpersona så kommer dem andra få göra nya och det nya brädet kommer vara ön där staden ligger... "vinnaren" över det politiska spelet kommer då börja med en resurs 5 (som är staden typ) och alla andra kommer börja med nyskapade skuggpersonas,,, då börjar ett nytt skuggspel om själva ön... med nya objektiv... om man sen orkar fortsätta på det kan man ta det ett steg längre till hela trakorien plus närliggande hamnstäder i andra länder och därifrån till hela Argon om man vill det... men det blir nog lite mkt... om det ska handla om revaliserande handelshus eller en revolt mot kungen eller magisk dominans eller what ever.. det har jag inte bestämt mig för alls... det kommer diskuteras med mina spelare när det drar igång...

Vi är inne på sista äventyret i Hindenburg boken i Mutant UA kampanjen efter 2 års spelande.. så när vi e klara med det står Svavelvinter på schemat ;)

PS: Finns det Göteborgare som är intreserade så hör av er ;)
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 20:13

Har funderingar på att köra en kampanj som kommer börja utspela sig i en stad.. kommer sätta upp objektiv för "vinst" i skuggspelet.. när objektiven är klarade av en skuggpersona så kommer dem andra få göra nya och det nya brädet kommer vara ön där staden ligger... "vinnaren" över det politiska spelet kommer då börja med en resurs 5 (som är staden typ) och alla andra kommer börja med nyskapade skuggpersonas,,, då börjar ett nytt skuggspel om själva ön... med nya objektiv... om man sen orkar fortsätta på det kan man ta det ett steg längre till hela trakorien plus närliggande hamnstäder i andra länder och därifrån till hela Argon om man vill det... men det blir nog lite mkt... om det ska handla om revaliserande handelshus eller en revolt mot kungen eller magisk dominans eller what ever.. det har jag inte bestämt mig för alls... det kommer diskuteras med mina spelare när det drar igång...

Vi är inne på sista äventyret i Hindenburg boken i Mutant UA kampanjen efter 2 års spelande.. så när vi e klara med det står Svavelvinter på schemat ;)

PS: Finns det Göteborgare som är intreserade så hör av er ;)
Är Göteborgare (mer eller mindre iaf) som för tillfället spelleder egen grupp i både Konfluxen (Svavelvinter) och MUA (Version Noll). Är gärna med och bollar idéer om du vill.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Weimer
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 09 Apr 2012, 09:36

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 20:21

Är Göteborgare (mer eller mindre iaf) som för tillfället spelleder egen grupp i både Konfluxen (Svavelvinter) och MUA (Version Noll). Är gärna med och bollar idéer om du vill.
Fan hade velat lira 5e komfluxen.. har spellett Svavelvinter men sedan krashade spelgruppen... det är ju en episk kampanj ;)

Men jag bollar gärna idéer i framtiden, just nu är allt väldigt skissartat då inget har gåtts igenom med spelgruppen. Om inget annat så har jag funderat på hur det skulle vara om man eventuellt har några utomstående som e med i skuggspelet också.. hmm
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 20:46

Låter spännande! Och Henke är en klippa som kan reglerna lika bra (bättre?) än jag, så att bolla idéer med honom rekommenderas starkt!
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 21:00

Fan hade velat lira 5e komfluxen.. har spellett Svavelvinter men sedan krashade spelgruppen... det är ju en episk kampanj ;)
Jo, vi har ju spelat en liten specialare. Som jag skrev i en annan tråd så började vi med gamla EDD reglerna för fyra år sedan och gick via en WFRP2-hack till Svavelvinter RPG. Äventyren har ju dels varit Konflux-sviten men även andra klassiker från Äventyrsspel (Novastenen, Edsbrytaren i Erebos, Marsklandet, Havets Vargar, Döda Skogen, Maktens Portar, Skuggor över Nohstril och Djupets Fasor) som moddats för att passa settingen. Kampanjen gjorde ett plötsligt halt i Skuger (under Oraklets Fyra Ögon) då jag av personliga skäl fick prioritera om och allt har legat på is sedan dess. Hela historien finns förövrigt nedtecknad i bloggformat för den som vill ha lite idéer på hur man kan utveckla kampanjen.
Låter spännande! Och Henke är en klippa som kan reglerna lika bra (bättre?) än jag, så att bolla idéer med honom rekommenderas starkt!
Bättre? Haha nu skall vi inte överdriva. Däremot vore jag förvånad om du inte tröttnat på alla mina påpekanden och idéer som jag fortfarande pinar dig med :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Weimer
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 09 Apr 2012, 09:36

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 21:26

Gamla goda expert hehe.. det var tider det.. har spellett Marsklandet för en massa år sedan.. ditt upplägg av kampanjen låter väldigt likt min SLs upplägg av UA kampanjen... vi har lirat igenom alla skrivna äventyr (utom ulvriket) och ett gäng konventsäventyr på det i följd.. som sagt bara sista delen av Hindenburg kvar att avklara... Men fan vad det har varit skoj :)

Mitt rollspelande har dock också stagnerat som fan på senare år.. sedan jag blev ensamstående farsa till min dotter.. inte mkt tid över tyvärr.. men 1-2ggr varannan vecka lyckas man klämma in.

Kommer nog inte bolla så mkt idéer om regler fram o tebax.. men kampanjidéer och utväckling e alltid roligt att snacka med en objektiv part med :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 21:34

Har funderingar på att köra en kampanj som kommer börja utspela sig i en stad.. kommer sätta upp objektiv för "vinst" i skuggspelet.. när objektiven är klarade av en skuggpersona så kommer dem andra få göra nya och det nya brädet kommer vara ön där staden ligger... "vinnaren" över det politiska spelet kommer då börja med en resurs 5 (som är staden typ) och alla andra kommer börja med nyskapade skuggpersonas,,, då börjar ett nytt skuggspel om själva ön... med nya objektiv...
Vi tänkte faktiskt göra på liknande sätt när vi spelade i FC - dvs att om man vann Skuggspelet så kunde man öka inflytande utanför staden eller att nya sfärer adderades allt eftersom - vi kom inte så långt i spel - men det är en cool idé. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 21:44

Gamla goda expert hehe.. det var tider det.. har spellett Marsklandet för en massa år sedan.. ditt upplägg av kampanjen låter väldigt likt min SLs upplägg av UA kampanjen... vi har lirat igenom alla skrivna äventyr (utom ulvriket) och ett gäng konventsäventyr på det i följd.. som sagt bara sista delen av Hindenburg kvar att avklara... Men fan vad det har varit skoj :)

Mitt rollspelande har dock också stagnerat som fan på senare år.. sedan jag blev ensamstående farsa till min dotter.. inte mkt tid över tyvärr.. men 1-2ggr varannan vecka lyckas man klämma in.

Kommer nog inte bolla så mkt idéer om regler fram o tebax.. men kampanjidéer och utväckling e alltid roligt att snacka med en objektiv part med :)
När det gäller MUA är vi fortfarande i startgroparna. Har börjat med att beta av Mos Mosel, Reptilmännens klor och är just nu inne på Nekropolis (med staden moddad efter Ulvriket-DEK). Efter Bris Brygga är det tänkt en fortsättning med Järnringen (moddad efter MUA´s Nordholmia) men det mesta därefter är bara lösa skisser och idéer.

Trist när rollspelen får stå åt sidan. Du får väl säga till om du behöver en extern skuggspelare eller bollplank. Kanske kan komma med något vettigt...
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Weimer
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 09 Apr 2012, 09:36

Re: Idé

Mon 09 Apr 2012, 21:46

Trist när rollspelen får stå åt sidan. Du får väl säga till om du behöver en extern skuggspelare eller bollplank. Kanske kan komma med något vettigt...
Det ska jag göra :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests