Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Thu 18 Feb 2016, 12:26

Vore kul om Marjura-äventyret som skrevs för det (outgivna) sista numret (12) av Den Fjättrade Gåsen kunde återfinnas och ges ut till Svavelvinter, kanske i Fenix till och med?

Så här skrevs det på 80-talsspelsbloggen den 17 okt 2008
http://80talsspel.blogspot.se/search?up ... -results=8

"Vad innehåller då DFG nr 12? Äventyret Nidingsdåd (fantasy med MUA-regler) som utspelar sig på Marjura 10 år före Svavelvinter (kika in kartan över Arhem)"
Forumiten Peter skrev så här på FL-Mutantforumet om scenariot; "Min sista/enda inblandning i DFG var ett aventyr forlagt till Marjura till tiden innan Svavelvinter, som jag skrev ihop med Peter Lexelius (som ar den skrev och gav ut DFG) med MUA-baserade regler. Det numret gavs aldrig ut och jag fick intrycket att livet tog over."

Någon som vet något mer?

PS Sånt här kittlar min nyfikenhet (jämför Partisan, äventyret Undergångens Arvtagare som nämndes i Sinkan osv).
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Sun 21 Feb 2016, 17:33

Ja, detta måste undersökas närmare! Jag ser framför mig en digitalt utgiven produkt från Fria Ligan, fast anpassad till de nya Svavelvinter-reglerna. :D
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Mon 22 Feb 2016, 17:15

Japp, det behövs lite nytt bränsle till brasan, inför D5K (som jag antar kommer att dröja ngt, eller skall man tolka tystnaden som att det skrivs febrilt i Ligisternas hålor?).

Ett litet scenario, i Fenix, mjukpärm eller kanske bara digitalt skulle räcka lång väg. Om FL frågar Lexelius på DFG snällt så kanske? Ngn forumit som är duktig på SV-reglerna kan säkert statta upp/konvertera scenariot.
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Sat 05 Mar 2016, 20:32

Hej

Jag vet inte mer än ni - vad jag minns hade Peter Lexelius och jag en ganska sen version, men jag tror aldrig den färdigställdes. Jag hoppas att Peter Lexelius inter har något emot om jag avslöjar att det utspelade sig på Marjura ett decennium eller så innan det ursprungliga Svavelvinteräventyret.

Jag tror vi blev klara med MUA-regelmodden

Jag vet inte hur relevant äventyret är nuförtiden - det skrevs ju i en tid innan romanerna och innan Svavelvinterrollspelet.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Tue 08 Mar 2016, 15:44

Peter,

Hör gärna med Peter Lexelius om det går att släppa äventyret i befintligt skick ändå. Det behövs lite nytt bränsle till brasan!
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Sat 19 Mar 2016, 19:09

Peter,

Hör gärna med Peter Lexelius om det går att släppa äventyret i befintligt skick ändå. Det behövs lite nytt bränsle till brasan!
Jag har inte haft kontakt med Peter sedan den tiden, och är inte ens säker på att jag har några gamla kontaktdetaljer kvar.

Och bara om Erik också är ok med det.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Nidingsdåd - Försvunnet Marjurascenario i DFG 12?

Sun 20 Mar 2016, 00:39

Och bara om Erik också är ok med det.
Visst! Jag vet inte vad ni pratar om, men ... visst!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests