TheSpaceMan
Topic Author
Posts: 408
Joined: Tue 07 Feb 2012, 19:04

Spelreflektion - Svavelvinter

Tue 06 Jan 2015, 20:16

Jag måste ju börja med att be om ursäkt till hela Fria Ligan, då jag känner mig som världens mest otacksamma person.

Jag skaffade Svavelvinter spotant på SF-Bok för flera månader sedan, och bad om lite information om världen och hur den fungerar. Fick veta att jag då kunde få PDFn från första utgåvan så jag inte skulle stå lika svarslös inför spelarna om saker jag fundera på. Sagt och gjort skickade jag en bild på köpta bok fick PDFen och lovade en spelrapport från spelet. Självklart så har månaderna gått och jag har inte lämnat sagda rapport. Så här kommer inte en berättelse från spelet i sig utan mer min reflektion över spelet i sig.

Jag älskar det!
Hela upplägget i svavelvinter att lämna tolkningen så fri till vad färdigheter innebär men samtidigt möjligheten att nyttja dom mot varandra på kreativa sätt gör ett så strålande flöde av spelet. Skuggspel kom vi aldrig djupare in i, men det är något jag kommer dra in i arken i vårat fortsatta spelande mutant. Skuggmakterna är så fängslande intressanta och kan vävas in så bra i spelet att jag tycker detta verkar oemotståndligt. Att power play inte ligger i fokus utan man vill logisk utveckla en karaktär och driver man den för långt så försvinner den ur spel och man börjar en ny.

Jag skulle rekommendera alla att testa det, och om det inte var för att ytterligare en medlem i våran grupp flytt kommunen så hade vi spelat mer av det. Men tyvärr är vi åter igen tillbaka i LFG. Och försöker ev att driva samman folk via roll20 och tillbaka till Mutant, som slutade av precis samma anledning.

Skulle vi hitta folk lokalet är det stor chans att det är Svavelvinter vi glider in i igen då det känns som det mest lättlärd spel med störst frihet som gynnar berättelsen och inte SL eller Spelaregon. Självklart kräver detta rätt grupp.

Jag tackar Ligan för denna produkt och hoppas en god och stark fortsättning under det kommande året.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Spelreflektion - Svavelvinter

Wed 07 Jan 2015, 14:04

Tack för reflektionerna och tankarna, kul att höra!
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests