User avatar
Måns
Topic Author
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

[Zonen]Illustrationer?

Mon 17 Sep 2012, 11:53

Finns det någon som sitter på coola mutaniga tbilder, eller är flink med pennan eller känner nån som känner nån som är flink med pennan?

Det fanns ju massor av bilder från massa fan-projekt. Någon som kan peka mig åt rätt håll eller minns något relevant?

Kort sagt, jag skulle vilje ha några snygga bilder i Zonen och behöver lite hjälp. :)
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
User avatar
Måns
Topic Author
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: [Zonen]Illustrationer?

Thu 20 Sep 2012, 09:46

Jag tänker exempelvis på bilder som fanns inom projektet Fornfynd & Skattemarker, men även andra gamla fan-Mutantprojekt. Någon tecknade ju en asskön serie exempelvis.

Var finns alla de här människorna och bilderna idag?
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
Patrik
Posts: 169
Joined: Sun 15 May 2011, 14:50

Re: [Zonen]Illustrationer?

Wed 24 Oct 2012, 22:02

Hej Måns! Jag har kollat med vår tecknare Mattan och vill du använda de bilder som ligger i Biounkern så går det bra. Så länge det inte är några pengar inblandat, ska du sälja spelet så¨får du prata med honom igen.

Annars så är det bara att plocka det du vill. Jag har en bunt teckningar till men de är inte digitala tyvärr.

När får vi se första versionen av Zonen?

/P
 
User avatar
Måns
Topic Author
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: [Zonen]Illustrationer?

Thu 25 Oct 2012, 12:00

Hej Måns! Jag har kollat med vår tecknare Mattan och vill du använda de bilder som ligger i Biounkern så går det bra. Så länge det inte är några pengar inblandat, ska du sälja spelet så¨får du prata med honom igen.

Annars så är det bara att plocka det du vill. Jag har en bunt teckningar till men de är inte digitala tyvärr.

När får vi se första versionen av Zonen?

/P
Kul! Hur hittar jag till den där Biobunkern? Och nej, det finns inga pengar med i beräkningarna än. Blir det tal om tryck framöver (vilket jag hoppas) så snackar jag gärna med Mattan om det då. Men tanken är att det blir mer eller mindre till självkostnadspris.

Arbetet går framåt. Spelet kommer att bestå av 4 kapitel:

Introduktionen (helt klart)
Spelreglerna (fattas något stycke, plus korr)
Äventyraren (skelettet är klart, men ska snyggas till)
Äventyret (Påbörjat, men inte klart)

Ett femte kapitel kan bli Monstermanualen, eller Floder av rött som det finns ett smakprov på lite längre ner i forumet.

Det finns egentligen två stora grejer kvar, och det är en fungerande och ffa spelbar ekonomi. Vad kostar grejer, hur funkar byteshandel m.m. Det blir ffa en slags settingbeskrivning. Den andra grejen är rollformulär. Jag väntar på inspiration uppifrån där. :)
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
User avatar
Måns
Topic Author
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: [Zonen]Illustrationer?

Thu 25 Oct 2012, 12:04

Hittade Biobunkern (så klart... :roll: ), men inga länkar verkar funka. Men såg en ruskigt snygg bild av Mattan!
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests