Andy
Topic Author
Posts: 15
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:15
Location: Årsta, Stockholm

En annan värld

Mon 18 Apr 2011, 15:23

Jag gillar V0 reglerna väldigt mycket. Det är tydligt att dom är gjorda till Mutantskandinavien och ett Pyrisamfundet som ännu inte har existerat.

Men, är det någon som har använt reglerna till en egen eller någon annan postapokalyptisk värld? Jag har en sådan värld på lager och tror att V0 skulle vara de mest lämpade reglerna för den världen.

/Andy
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: En annan värld

Sun 22 May 2011, 18:20

[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
Kirne
Posts: 11
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:06

Re: En annan värld

Wed 24 Aug 2011, 08:49

Jag och mina spelare är helt sålda på MUA. Både dess setting och dess regler.
Jag har förstått att vi är av en utdöende art som gillar att rulla tärning och samla erfarenhetspoäng, men det kanske finns fler av oss där ute?

Vad gäller MUAs setting med alla ortsnamn, varelsenamn, händelser osv... ingår de i Paradox patent/varumärkesskydd/licens? Eller var går gränsen för vad som är deras? Hur mycket kan man ta med sig?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: En annan värld

Wed 24 Aug 2011, 21:32

Utdöende art? Sällan! Det finns en hel del kvar av oss...

Vi på Fria Ligan gillar Mutant-UA skarpt, men vi har inte rättigheterna till det spelet och kan inte arbeta med det. Dock finns en liten ledtråd på bloggen om att vi planerar vårt eget postapokalyptiska rollspel i en svensk setting.

Vad gäller MUA:s setting - hur menar du "ta med sig"? Så länge du gör grejer för eget bruk är det förstås inget problem. Eller syftar på att skriva saker för utgivning? Då blir det värre...
Fria Ligan
 
Kirne
Posts: 11
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:06

Re: En annan värld

Wed 24 Aug 2011, 22:32

:-)

det var just ert postapokalyptiska projekt jag tänkte på... Hur likt MUA kan det bli utan att man trampar på licensen?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: En annan värld

Thu 25 Aug 2011, 00:35

Tja, bra fråga.:)

Vi vill dock inte göra ett spel som är snarlikt MUA, utan något annorlunda. JFAB:s MUA var fantastiskt, det finns ingen anledning för oss att försöka duplicera det. Bättre att vi söker vår egen väg, skapar något som förhoppningsvis står på egna ben.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt annan postapokalyps i svensk miljö än bara Mutant. Tex P C Jersilds bok Efter Floden och Toffs Bok av Kalle Dixelius.
Fria Ligan
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: En annan värld

Thu 29 Sep 2011, 12:58

Fast nu snackar ni om något annat än Version Noll, eller hur?

Version Noll är väl specifikt konstruerat som en pluginmodul till det där fantastiska postapokalyptiska spelet ni antagligen inte får nämna att det är avsett för...? :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: En annan värld

Thu 29 Sep 2011, 21:08

Du har rätt Zapp vi pratat om det som går under arbetsnamnet, År Noll...
Fria Ligan
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

År Noll...

Wed 05 Oct 2011, 23:39

Kanske läge för egen År Noll kategori? Även om produkt verkar ligga en bit in i framtiden och diskussioner om År Noll, Version Noll, MUA, Järnringen Forum (och för all del även Förbjuden Zon) absolut inte saknar beröringspunkter skulle det kanske vara en poäng i att strukturera dessa diskussioner separat?
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: En annan värld

Thu 06 Oct 2011, 09:23

Bra tänkt. Jag ber Nisse fixa en egen kategori. Där kan jag beskriva lite hur jag tänker mig spelet. Jag har faktiskt en rätt klar bild av hur jag vill att spelet ska se ut - men det är föga troligt att faktiskt blir så i slutändan! Vill gärna bolla idéer med er.
Återkommer.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests