I V0 så är det meningen att man skall aktivera sina egenskaper positivt/negativt. Positivt för att slå om ett misslyckat slag och negativt för att vinna fler ZT samtidigt som man ställer till det för sin rollperson.
Förmågor kan bara aktiveras positivt men riskerar att även ge negativa bakslag för varje 1:a man slår med ZT.
Bakslaget är ju på ett sätt coolt eftersom det gör att ett lyckat dådslag ändå kan ge bakslag (likväl som att misslyckade gör det) men denna effekt blir enligt mig tämligen omgående.
Borde man inte kunna förskjuta bakslaget eller på annat sätt ge dem regler som liknar egenskaper. Jag tänker t.ex. på när Kleo i er kampanj inte kunde hantera sin pyrokinetiska förmåga och satte av misstag eld på ett hus i Nordholmia (om jag minns rätt). Till en sådan händelse vill man ju egentligen inte kräva några bakslag utan snarare uppmuntra att spelarna hittar på egna sätt för deras förmågor att sätta "käppar i hjulet" för dem även i andra situationer.