mangan77
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 04 Jan 2012, 11:00

Svårt att köpa reglerna från Publit

Wed 04 Jan 2012, 11:05

Jag har problem med att köpa V0-reglerna via Publit. Kommer fram till betalsteget och där händer ingenting dessvärre. Det hjälper inte att klicka på länken "Om du ej ser något betalfönster, klicka här för att visa det på nytt.", där händer inget heller.

Webbläsare är Chrome.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Wed 04 Jan 2012, 19:45

Skumt, ska genast undersökas! Om problemet kvarstår, tveka inte att mejla Publit direkt också. Vi kollar såklart också upp saken.
Fria Ligan
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Wed 04 Jan 2012, 21:10

Har nu kontaktat Publit om detta.
Fria Ligan
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Thu 05 Jan 2012, 11:21

Har diskuterat saken med Publit, och de hittar inget fel.

Kan du försöka igen? Ingen betalning är genomförd förra gången, så det ska vara fritt fram att testa på nytt.
Fria Ligan
 
User avatar
Chrystiof
Site Admin
Posts: 115
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:22

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Thu 05 Jan 2012, 15:57

Det kan ha med webbläsaren att göra. Prova med en annan om du testar igen kanske?

-Christian
Fria Ligan
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Tue 10 Jan 2012, 21:04

Om det inte funkar när du använder Chrome, Firefox etc prova Internet Explorer. Troligen är problemet att webbservern använder korkad Microsoft-specifik teknologi utan att tänka på hur många mänskor som idag klarar sig helt utan Windows-kod. Än idag är det inte ovanligt med företag som tanklöst bygger in sig i ett komplett Microsoft-beroende...

Om det inte funkar när du använder Internet Explorer beror det oftast på att din dator har en äldre version. Internet Explorer är ökänt för att vara buggigt och instabilt och Microsoft försökte länge komma undan med skitprodukter innan konkurrensen tvingade dem att skärpa sig. Visst kan du uppgradera till IE9 (om du inte sitter på Windows XP!!), men ännu hellre - byt till Firefox, Chrome eller annan icke-Microsoft browser!
 
mangan77
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 04 Jan 2012, 11:00

Re: Svårt att köpa reglerna från Publit

Thu 12 Jan 2012, 14:51

Kan meddela att det verkar funka i Safari. Verkar ha varit något skumt med Popup-blockeringen i Chrome.

Zapp, jag kan inte köra IE för jag sitter på Mac. Även om jag hade kunnat hade jag valt att inte göra det. Jobbar med webbutveckling så jag förstår vad du talar om :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests