User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Version Noll punkt två

Sun 13 Nov 2011, 00:47

Hej alla!

Funderar på att göra en uppdatering av Version Noll. Ingen totalrevision, bara lite tweaks av sånt som jag har noterat funkar mindre bra. Om det finns intresse. Vore bra att höra lite synpunkter och idéer från er. Följande har jag tänkt på så här långt:

*initiativsystemet. Att alla slår sina dådslag samtidigt, och att slaget avgör både turordning och effekt, är coolt i teorin och funkar i små strider. Men i stora strider blir det väldigt svårt att hålla ordning på allas slag, har jag märkt. Tänker mig en förändring där, att införa ett något mer traditionellt initiativsystem.

*Återhämtning, alltså återställning av FV och Egenskaper, bör kunna ske oftare än en gång per spelmöte. I princip hur ofta som helst tror jag, så länge man är i en fristad och ägnar en scen åt återhämtningen.

Annat?
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Version Noll punkt två

Sun 13 Nov 2011, 11:28

Härligt!

Funderade ett tag på att ha mer av Svavelvinter-reglerna i V0 överlag när vi spelade det. Tänk bara ett Skuggspel i Pirit mellan t.ex Al-Ralph Cappuccino, Konstantiv Krutov, Marcus Proctor och Samael Kloo :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Rutger
Posts: 49
Joined: Thu 04 Aug 2011, 12:23
Location: Uppsala

Re: Version Noll punkt två

Sat 07 Jul 2012, 15:41

Ja!

Har precis läst Svavelvinters regler och sitter som bäst och funderar på hur vi ska husregla V0 och använda det bästa från Svavelvinter. Dags att starta en tråd om detta?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Version Noll punkt två

Sat 07 Jul 2012, 16:00

Finns ingen allmän V0-skuggspelstråd men här är iaf början till en diskussion:

http://www.frialigan.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=248
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Grov
Posts: 9
Joined: Sun 01 May 2011, 11:58
Contact:

Re: Version Noll punkt två

Thu 30 Aug 2012, 22:39

Hade tänkt hinna feedbacka i en längre text före morgondagens slut, men mitt dagliga värv kallar mig.

Tror absolut det tål att skruvas lite i V0 men viktigt att behålla intentionen med spelet.
Gestaltar skiten | Spelfrakt | Skepnad Studios

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests