User avatar
Watson
Topic Author
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Version Noll i ny form?

Sun 13 Nov 2011, 00:10

Nu när vi fått se lite av vad som väntar runt hörnet gällande rollspelet Svavelvinter hade det varit riktigt kul om ni hade tagit lärdomarna runt detta och gjort om Version Noll till en 'liknande produkt'. Tanken kunde vara att göra en allt-i-ett-produkt (dvs en bok som innehåller det mesta som behövs för spel, likt många moderna spel idag), dvs inte en regelbok och tusen supplement utan en enda bok - inget mer. Optimalt hade varit om man fått med Paradox på tåget och fått använda namn och det som Järnringen skapat gällande bakgrund.

Nåja, vad är väl en bal på slottet.
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Version Noll i ny form?

Sun 13 Nov 2011, 00:35

Kul att höra av dig!

Det du efterlyser är ganska exakt det jag önskar att År Noll ska bli. Ett fokuserat spel i ett postapokalyptiskt Sverige, med ett maffig inbyggd metaplott och allt som behövs för att spela. Skillnaden är möjligen att settingen kommer att skilja sig rätt rejält från MUA. Vi vill skapa något eget, med en lite annan ton. Är grymt sugen på att ta tag i År Noll på allvar, men just nu tar Svavelvinter upp den mesta tiden och energin!
Fria Ligan
 
User avatar
Watson
Topic Author
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Version Noll i ny form?

Sun 13 Nov 2011, 01:07

Härligt att År Noll finns kvar i tankarna - jag tror att det skulle kunna bli riktigt bra om man kombinerar grundtankarna från Version Noll, lärdomar från Svavelvinter RPG, hjälp från frilansare och underbar kreativitet och layout från Fria Ligan.
...Elementärt, min käre Sherlock

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest