Jens
Topic Author
Posts: 1
Joined: Thu 16 Feb 2012, 14:37

Utgivningsdatum?

Thu 16 Feb 2012, 15:00

Halloj!

Kan inte fattat att ingen har lagt in ett inlägg här tidigare, är det bara jag som är taggad på att sätta tänderna i spelet?

När kan det tänkas att man får ta en munsbit?

/Jens
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Utgivningsdatum?

Thu 16 Feb 2012, 19:28

Du är först! Tack för inlägget :D

Svavelvinter tar nästan all vår tid just nu, men FZ finns absolut där i bakgrunden. Jag lägger just sista handen vid en ny prototyp av spelet, där spelmarker ersätts av spelkort. Tanken är att göra om FZ till ett mer renodlat kortspel (fast med spelbräde och tärning) för att underlätta produktionen.

Den nya prototypen kommer att demospelas på Gothcon!
Fria Ligan
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Utgivningsdatum /// Prototyper /// Processmateral

Mon 10 Sep 2012, 16:43

Hej Tomas
Hur går det med FZ? Då jag inte hänger på konvent, har varit speltestare eller var en av de som beställde print-on-demandversionen har jag inte känt på någon av upplagorna ännu. Men ser fram mot det :) Avlägset, eller börjar det brännas? Kanske kul rent promotionmässigt att releasa i samband med V0 settingen År Noll aka Zonen aka…

Mer konkret. Way Back (och då menar jag inte maskinen) skrev du – på sidan Ligan fortfarande hänvisar till ( http://forum.jarnringen.se/viewtopic.ph ... sc&start=0 ) men som vi sannolikt inte återser – en lång BETA-post om olika platser osv som skulle eller inte skulle finnas i FZ-spelet. Finns det möjlighet att lägga upp materialet igen? Bra inspiration! Bra form/upplägg med korta beskrivningar och har för mig att det var rätt färdigbearbetat. Eller är det ev något som du håller på till FoS-släppet? Vill minnas att det diskuterades i relation till FoS. Eller vill hålla på av annan anledning… Skulle hur som gärna se det igen. Snart!

kjw1
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Utgivningsdatum /// Prototyper /// Processmateral

Mon 10 Sep 2012, 17:49

Hej Tomas
Hur går det med FZ? Då jag inte hänger på konvent, har varit speltestare eller var en av de som beställde print-on-demandversionen har jag inte känt på någon av upplagorna ännu. Men ser fram mot det :) Avlägset, eller börjar det brännas? Kanske kul rent promotionmässigt att releasa i samband med V0 settingen År Noll aka Zonen aka…

Mer konkret. Way Back (och då menar jag inte maskinen) skrev du – på sidan Ligan fortfarande hänvisar till ( http://forum.jarnringen.se/viewtopic.ph ... sc&start=0 ) men som vi sannolikt inte återser – en lång BETA-post om olika platser osv som skulle eller inte skulle finnas i FZ-spelet. Finns det möjlighet att lägga upp materialet igen? Bra inspiration! Bra form/upplägg med korta beskrivningar och har för mig att det var rätt färdigbearbetat. Eller är det ev något som du håller på till FoS-släppet? Vill minnas att det diskuterades i relation till FoS. Eller vill hålla på av annan anledning… Skulle hur som gärna se det igen. Snart!

kjw1
Tackar för frågorna!

Angående utgivning: Vi pratar ofta om det, och prototypen som nu ligger känns färdig. Kruxet är att det är väldigt dyrt att ge ut brädspel, klart dyrare än rollspel. Vi hade häromveckan ett mycket bra möte med en box- och spelbrädesmakare. Men vi kan tyvärr inget ge någon ETA för när spelet kan ges ut, tyvärr. Tills det klarnar kan jag bara rekommendera att besöka konvent och provspela med oss! :)

Angående platserna: Jag antar att det var texter från ruinkorten i FZ som fanns i den gamla posten? De kommer nog att göra comeback i en eller annan form, högst troligt i vårt planerade rollspel År Noll, som jag hoppas inte ska dröja alltför länge...
Fria Ligan
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Utgivningsdatum /// Prototyper /// Processmateral

Tue 11 Sep 2012, 09:43

Vi hade häromveckan ett mycket bra möte med en box- och spelbrädesmakare. Men vi kan tyvärr inget ge någon ETA för när spelet kan ges ut, tyvärr. Tills det klarnar kan jag bara rekommendera att besöka konvent och provspela med oss! :)
Full förståelse för realiteterna! Jag får försöka komma ut ur garde-garderoben och konventa lite som förritiden ;)
Angående platserna: Jag antar att det var texter från ruinkorten i FZ som fanns i den gamla posten? De kommer nog att göra comeback i en eller annan form, högst troligt i vårt planerade rollspel År Noll, som jag hoppas inte ska dröja alltför länge...
Japp, precis. Eftersom jag inte spelat FZ vet jag ju inte om de finns kvar (och i så fall i vilken utsträckling) i spelet. Jag ser fram mot combacken :D Självklart vore det trevligt med comeback i År Noll! Tog och tänkte vidare kring det HÄR (vilket du ju redan hunnit se och svara på) :)

Återkommer med frågor om det pågående FoS-arbetet i lämplig tråd. Finns ingen specifik ännu va?

kjw1
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Sv: Utgivningsdatum?

Tue 04 Dec 2012, 22:43

Antar att Ligan lagt ner planerna att ge ut spelet som fristående produkt, då spelet kommer som bilaga med Fenix i februari?
...Elementärt, min käre Sherlock
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Utgivningsdatum?

Tue 04 Dec 2012, 23:51

För stunden, ja. Den version som kommer i Fenix blir en nerbantad version (det kompletta spelet får inte plats!) så möjligheten kvarstår att göra ett fullskaligt brädspel senare. Det handlar i botten om pengar. Att ge ut brädspel är väldigt dyrt, och för ögonblicket satsar vi hellre våra slantar på våra rollspelsprojekt. Samtidigt tycker vi att det vore himla synd att inte ge ut FZ i någon form, därav Fenixlösningen. :)
Fria Ligan
 
Rutger
Posts: 49
Joined: Thu 04 Aug 2011, 12:23
Location: Uppsala

Re: Utgivningsdatum?

Tue 12 Feb 2013, 09:43

Längtar också efter FZ men vill i alla tacka för versionen i Fenix! Vi provspelade och hade riktigt skoj, bra som en paus mellan spelpassen.

Tack!

ps. Vill berätta om slutet av vårt första episka parti: Den aktiva spelaren, Loranga, har två hälsa kvar, de två andra spelarna, Zeke och Kvark, har bara en hälsa kvar. Loranga är den ende som har Zonvana kvar och väljer att inte spendera någon poäng när hon drar kortet Ras för att att gruppen ska misslyckas och alla förlora en hälsa. Detta gör förstås Loranga till ensam överlevande och sittandes med typ 12 skrotkort. Hon ska lämna zonen men motspelarna låter henne möta motormarodörer. Loranga skrattar, spenderar 3 strid samt sin molotovcocktail. Och slår 1. Till bordets jubel möter hon sitt öde under marodörernas däck. Zonen vinner alltid.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Utgivningsdatum?

Tue 12 Feb 2013, 13:34

Längtar också efter FZ men vill i alla tacka för versionen i Fenix! Vi provspelade och hade riktigt skoj, bra som en paus mellan spelpassen.

Tack!

ps. Vill berätta om slutet av vårt första episka parti: Den aktiva spelaren, Loranga, har två hälsa kvar, de två andra spelarna, Zeke och Kvark, har bara en hälsa kvar. Loranga är den ende som har Zonvana kvar och väljer att inte spendera någon poäng när hon drar kortet Ras för att att gruppen ska misslyckas och alla förlora en hälsa. Detta gör förstås Loranga till ensam överlevande och sittandes med typ 12 skrotkort. Hon ska lämna zonen men motspelarna låter henne möta motormarodörer. Loranga skrattar, spenderar 3 strid samt sin molotovcocktail. Och slår 1. Till bordets jubel möter hon sitt öde under marodörernas däck. Zonen vinner alltid.
Hehe, högmod går före fall i Zonen! :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests